26 Mayıs 2017 Cuma

KURAN -15- (109) KAFİRUN SURESİ TÜRKÇE ÖZÜ

(Bismillahirrahmanirrahim)
(her şeye) Yaratılmışlara sonsuz ve sınırsız lütuf, ihsan, rahmet bahşeden, rahmetiyle sayısız nimetler ihsan eden, merhameti ve rahmeti bol, kulluk edilmeye layık tek ilah Allah'ın ismi ile (yardımıyla) (başlanır)
(Aynı zamanda müşriklerin bir işe başlarken Allah yerine kendi ilahlarının adlarını zikretmelerine nispettir)

Kafirun: Muhammed'in ilettiği sözleri inkar edenler
6 Ayet - /Senin dinin sana benim dinim bana/

Bize baskı yapmayın. Siz kendi dininizi yaşayın bırakın biz de kendi dinimizi yaşayalım.
(bkz.Hasan Elik & Muhammed Coşkun, İndirildiği dönemin ışığında Kur'an tefsiri)

AYETİN OKUNUŞU: 1-) Kul ya eyyühel kafirun;
KELİMELERİ: Kul*yâ eyyuhâ*el kâfirûn
KELİMELERİN KARŞILIKLARI: de ki*eyyy*kafirler
TÜRKÇE ÖZÜ;
Ey Muhammed! 
1-De ki "Ey kafirler"
AYETİN OKUNUŞU: 2-) La a'budu ma ta'budun;
KELİMELERİ: Lâ a’budu*mâ ta’budûn
KARŞILIKLARI: ben tapmam*sizin taptıklarınıza
TÜRKÇE ÖZÜ;
2-Ben sizin taptığınız putlara tapmam
AYETİN OKUNUŞU: 3-) Ve la entüm abidune ma a'bud;
KELİMELERİ: Ve lâ entum*âbidûne*mâ a’bud
KARŞILIKLARI: ve siz değilsiniz*tapanlardan*benim kulu olduğuma
TÜRKÇE ÖZÜ;
3-Ve siz de benim kulu olduğuma tapmıyorsunuz
AYETİN OKUNUŞU: 4-) Ve la ene abidün ma abedtüm;
KELİMELERİ: Ve lâ ene*âbidun*mâ abedtum
KARŞILIKLARI: ve ben olamam*tapan*sizin taptıklarınıza
TÜRKÇE ÖZÜ;
4-Ben sizin taptıklarınıza tapacak değilim
AYETİN OKUNUŞU: 5-) Ve la entüm abidune ma a'bud;
KELİMELERİ: Ve lâ entum*âbidûne*mâ a’bud
KARŞILIKLARI: ve siz olmazsınız*tapanlardan*benim kulu olduğuma
TÜRKÇE ÖZÜ;
5-Ve siz de benim kul olduğuma tapmayacaksınız
AYETİN OKUNUŞU: 6-) Leküm diynüküm ve liye diyn;
KELİMELERİ: Lekum*dînu-kum*ve liye*dîn
KARŞILIKLARI: sizin*dininiz size*benim dinim*bana
TÜRKÇE ÖZÜ;
6-Öyleyse sizin dininiz size benim dinim bana
---Ey Muhammed; Sana "Bizim ilahlarımızı kabul edersen dinimiz aynıdır" diyen müşriklere (1) söyle; "Siz bizim tapılacak tek ilah Allah'tır çağrımızı red ediyor ve bizlerin de müşrik olması için baskı yapıyorsunuz. Biz müşrik olmayacağız. Allah'a şirk koşmayacağız. Ya şirk inancını terk edip tevhide gelin ya da bize baskı yapmayı bırakın. Siz kendi inancınızı yaşayın bırakın biz de kendi inancımızı yaşayalım---

(1) bkz.Beyzâvî

ÖNEMLİ NOT: Müşrikler namaz kılıp hacca gidiyor, kurban kesiyor Allah'a ve ahirete inanıyorlardı. Fakat Allah'ı en büyük ilah olarak tanıyor ve ona yakınlaşmak için çeşitli putlar yapıp o putlar aracılığı ile Allah'a ulaşabileceklerini düşünüyorlardı. İnançlarının bu çok tanrılı hali yarattığı kafa karışıklığının sağladığı üstünlük nedeniyle geçmişten/gelenekten gelen zenginlerin ve hatırlı ailelerin işlerine geliyordu. Kabe'ye bu müşrik aileler hakimdi. Bu üstünlüklerinin ellerinden kaçması en büyük korkularıydı. (bkz.Kurtubi IX 232, Yusuf 12/106) 

(Surelerin Türkçe özü için, Sayın Hasan Elik ve Sayın Muhammed Coşkun hocalarımızın ilmine ve onların "İndirildiği Dönemin Işığında Kur'an Tefsiri - Tevhit mesajı" isimli muhteşem eseri ile Sayın Abdülaziz Bayındır hocam ile Sayın Hakkı Yılmaz hocalarımın ilimlerine minnettarım)

Diğer sureler için link;